Eliiins Värld

Kaos

Förlåt att jag inte uppdaterade någonting igår, men helt ärligt så glömde jag bort det på morgonen och hade lite tidsbrist. Sen kom jag inte hem från skolan förrän vid sju eller nått för att jag och Ellen gick hem från skolan. Och det gjorde vi för att jag verkligen behövde rensa tankarna och Ellen var snäll och följde med. 
 
Men skoldagen började bra, hade historia som faktiskt var rolig då, sedan hade vi matte där vi fick tillbaka matteproven och jag är förvånad! Jag fick ett E (G), riktigt stolt blev jag där. Efter det hade vi entreprenörskap som inte gick jättebra men vi lyckades ta oss igenom lektionen iaf. Efter det var det mentorstid och då blev vi bjudna på tårta för våran mentor jobbade sista dagen. 
 
Efter mentorstiden gick vi till biträdande rektorn som vi hade som mentor i hela ettan. Och där fick vi reda på att hela naturbruksprogrammet på skolan ska läggas ner och att vi kommer få byta skola. Och om allting går enligt planerna så kommer vi gå våran sista vecka på skolan nästa vecka. Och nästa vecka är det möte med föräldrar och ledningen på skolan om vart vi ska ta vägen och så. Så nästa vecka kommer inte bli en vanlig skolvecka och det känns hemskt att den veckan som precis har varit, var den sista riktiga skolveckan på skolan för oss. 
Vi kommer skiljas åt i klassen, dom vi umgås med från andra program kommer vi lämna, vi kommer lämna lärarna, lektionerna, korridorerna, skåpen, ALLT. 
 
Under helgen kommer platschefen på skolan att ringa föräldrarna och boka in en tid och till den tiden ska vi veta vad vi vill göra och vart vi ska ta vägen. Och tiden kommer vara på måndag eller tisdag. Så under denna helg ska vi i klassen ta ett beslut som kommer avgöra hela våran framtid. Och jag tror nog allas hjärnor är kaos, min är iaf väldigt mycket kaos. Hur ska vi kunna fatta det beslutet när det känns helt overkligt att vi ska byta skola och skiljas åt?
Jag vet då verkligen inte vad jag ska göra...
 
Snart kommer jag inte längre gå in genom den där ingången...

Kommentarer

  • Carro säger:

    Jag tycker att detta måste dom ha vetat om ett bra tag och då borde dom ha varnat er om att detta kan hända.Tycker att det är för kort tid för er att behöva tänka igenom allt det är ju tross allt erat liv det gäller.Att komma en vecka innan dom ska lägga ner ät inte rätt tycker jag personligen.Jag hade blivit svin förbannad om det var mig det gällde.

    Svar: Ja, det är verkligen för kort tid. En helg har vi på oss att besluta vad vi nu vill göra med våra liv.. Detta är verkligen inte rätt, att bara lägga ner och berätta för oss fredagen innan vi ska ha möte på måndagen/tisdagen då vi ska avgöra vart vi vill ta vägen. Jag är riktigt arg, men det känns så overkligt så jag vet inte vad jag ska göra...
    Elin Mattsson

    2012-09-29 | 19:32:50
    Bloggadress: http://lovelyrose.blogg.se

Kommentera inlägget här: