Eliiins Värld

Hemma!

Fick sluta lite tidigare idag för att hinna med en buss så jag hann till tvättstugan då tiden började 15.00. Så tog bussen ifrån skolan typ 13.45 och sedan bussen från rese till mig vid 14.10. Den var i Åby vid typ 14.30 så jag hoppade av vid centrum och gick in och handlade lite. För jag kom på att tvättmedlet typ var slut här hemma. Köpte lite mer som behövdes också för jag kan ju meddela att det är väääääääldigt tomt i både kyl och frys här nu.. 
Gick sedan hem med en astung påse i alla backarna.. 
Kom hem och plockade iordning tvätten och allt som skulle tvättas och gick sedan ner till tvättstugan och la in det i maskinerna. Och nu sitter jag här och bloggar. 
 
Jag funderar på att städa här nu.. Det är så sjukt mycket hundhår så det finns inte! Och nu om jag dammsugar soffan och golvet så håller det sig rent lite längre än om Dexie hade varit här. Dock är jag osäker på om jag orkar då jag egentligen är helt slut. Höll på att somna på lektionen förut och läraren märkte det så hon öppnade dörren ut till kylan så det blev ännu mer istid i klassrummet!
 
Men ja, jag ska nog börja städa här nu och sedan ta det lugnt resten av kvällen när tvätten är ren och upptagen och lägenheten fin och nystädad!
 
Dexieruuuuuumpa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: