Eliiins Värld

Dagen

Dagen började med att jag hittade blodfläckar i "min" säng hemma hos Johanna. Upptäckte då att Dexie har börjat löpa... Usch och fy och bläää på det! Så blev att låna Mollies trosor som hon fick ha på sig för att inte bloda ner hela lägenheten. 
 
Cyklade sedan till skolan med Johanna (och min cykel är asbra!) där jag sedan satt och glodde i en timme för att jag började en timme efter Johanna. Fick sällskap av Ellen som kom efter 9 och började vid halv 10 som mig. Och jag måste verkligen erkänna, jag saknar så sjuukt mycket att gå i tvåan, att ha lektionerna med mina underbara kompisar som vi har haft i över ett år, och att vi nu har lektioner utspridda, luncher utspridda och raster utspridda! Hatar det verkligen...
Sedan började jag handelslektionen. Och idag kändes det bättre, och det var roligare. Jag förstod mer och allt kändes inte lika hemskt. Så jag tror ändå att så fort jag har smält allting som hänt så kommer jag trivas med klassen, läraren och handelslektionerna. Dock kommer jag nog aldrig riktigt förstå att jag går i ettan, igen. 
 
Pratade sedan med handelsläraren efter lektionen om praktik och så. Och jag kommer antagligen komma ut på praktik redan efter höstlovet eftersom jag är van med praktik och rutiner och sånt. Pratade även om olika ställen att vara på och jag tror vi kom fram till någonting iallafall. 
 
Väntade lite efteråt på Johanna och sedan cyklade vi hem till henne igen. Var där i ca en halvtimme innan jag tog Dexie och påbörjade att cykla den långa vägen hem. Förstår ni, CYKLA! Enligt eniro är avståndet 14,9 km men det är för bilar och jag cyklade inte exakt den vägen så det var nog en ganska mycket längre än det. 
Nu har jag en vääääldigt trött hund här om jag säger så. 
 
Och stooooort tack till Johanna som lånar ut Mollies trosa så Dexie slipper bloda ner hela min lägenhet. 
 
En supertrött Dexie som ligger här bredvid mig.
Att cykla ca 1 timme och 40 minuter gjorde henne trött.. 
(Tog dock pauser då vi stannade och ibland gick jag med henne 
så att hon inte skulle springa hela tiden.)

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Bra att skolan kändes lite bättre igår iaf, jag tror det blir bra när du kommit in i det lite mer :)

    Hurtiga ni är :P

    2012-10-06 | 15:26:27

Kommentera inlägget här: