Eliiins Värld

Dagen

När jag hade slutat så gick vi och pratade med biträdande rektorn om vårat schema, och jag är inte jättenöjd, för jag kan inte få en bra anledning till varför det är som det är, och det är väääääldigt irriterande! 
Så jag var väldigt irriterad när jag gick ifrån skolan och hem till Johanna. Gick en promenad med hundarna och sedan var jag ca en halvtimme hos Johanna innan jag gick ut till bussen för att åka hem. Men den bussen ville inte som jag ville och kom aldrig så fick vänta på nästa vilket resulterade i att jag fick vänta i en halvtimme på resecentrum på nästa buss hem till Åby. Och det är ju så sjuuukt kallt ute nu!
 
Mötte Ellen i Åby och gick hem till mig. Hon skulle hämta veckorapportet till praktiken då hon hade glömt ta det i skolan och jag hade några så jag var snäll och gav dom till henne. Hon stannade kvar och hjälpte mig att plugga lite med handel för det är mycket lättare om man har någon annan att diskutera med. Sedan lagade vi mat och kollade på tvn innan jag följde henne med Dexie en liten bit. 
 
Hamburgare i fiberrostbröd
serverat med kryddig pommes och hamburgedressing och pepparsås. 
 

När jag kom hem hoppade jag in i en snabbdusch och nu sitter jag här med en handduksturban på huvudet och i  en badrock för jag orkar verkligen inte föna håret eller nått. Det tar så långt tid.. Så funderar på att strunta i det och ha värsta toviga håret som är asstort imorgon, men nu är jag för trött för det..
 
Imorgon börjar jag vid 9, men går hemifrån vid 7 för att gå en promenad med Dexie innan jag åker och lämnar henne hos Johanna och hennes mamma. Johanna har lyxen att börja vid 10.30 imorgon.. Imorgon har jag handelslektion hela dagen igen...
 
En trött Dexie i sängen. 
Nu hör jag dock hur hon snarkar där borta, och snart tänkte jag gå och göra henne sällskap!
 

Godnatt och sov gott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: