Eliiins Värld

Dagen

Dagen började med att gå till skolan med Johanna. 
Hade matte först och matteläraren sa när hon fick syn på mig "Elin, är du här ?" Jag hejar på att hon inte visste att jag skulle vara där.. Sedan hade jag matte igen och hon sa "Ska du va här igen?". Kändes ju roligt att hon inte visste det.. 
Sen hade vi tema och då var det två gästföreläsare.. Dom hade hela lektionen på engelska (och jag älskar ju verkligen engelska..ohja..) ville bara fly hela lektionen och speciellt när eleverna skulle prata.. var nära att jag sprang ut då, så hemskt tycker jag det är!
Hade sedan idrott och där pratade vi stress. Vi gjorde även ett stresstest och ja.. mitt blev väl inte så jättebra.. så får på nått sätt försöka bli mindre stressad och hantera den på ett bra sätt. 
Efter det hade vi mentorstid och jag ska på möte nästa vecka på en praktikplats där jag antagligen kommer få vara. O jag tror det blir bra där. Har varit och handlat där några gånger , och det verkar roligt. 
 
Efter skolan gick jag, Ellen och Johanna och pantade pant från skolan. Jag och Johanna fick lite mer än 100 kr var. Lite extra pengar är aldrig fel. 
Stjäl en bild från Ellen på panten. Hoppas det är okej, Lells?
 
För en del av panten köpte jag pärondryck.. har verkligen blivit kär i den.. Billig o bra med! Köpte 10 stycken idag och det kändes lite mobbat att gå runt med dom i famnen i affären.
 
Efter det så tog vi bussen från Johanna och då hade jag Dexie med mig.. Helt plötsligt börjar hon vara påväg att spy.. Jag får panik och försöker desperat hinna öppna en bajspåse så hon kunde spy i den men det gick inte så bra. Lyckades fånga upp lite men en del hamnade på golvet, på kopplet och i mina händer då jag desperat skulle hindra så mycket som möjligt att komma i bussen. Visste inte vad jag skulle göra och hoppade av nästa hållplats, vi skulle ändå av där så... 

Vi hoppade av inne i stan, Ellen och Johanna gick in i en resturang och frågade om vatten och servetter så jag kunde tvätta mina händer och kopplet lite. Kopplet stank dock spya så det var inte så härligt att hålla i det.. Nu har jag tvättat det för hand iallafall. 
Vi gick till subway som idag öppnade i Norrköping. Dom hade ett erbjudande så man bara behövde betala 20 kronor för att få en dricka och en 15-centimeters sub. Billigt och bra! 
 
Min gooooda subwaymacka.
 

Nu sitter jag i soffan i badhandduk och med en turban på huvudet.. Duschade för ganska längesen och har inte orkat föna och fixa håret och klä på mig.. Men snart får jag fixa det lite iaf och iaf sätta på mig kläder så jag kan gå ut och kissa Dexie innan vi ska sova.
 
Eller ja, Dexie har redan lagt sig..  Får tvinga med henne ut sen på kissrundan.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: