Eliiins Värld

Dag 9 - Mina husdjur

Just idag har jag två husdjur - två hundar som är mitt allt!
 
Dexie, som nämns mest i bloggen, är min hund. Hon bor med mig i Åby och är blandras med 50% Hamiltonstövare, 12,5% Border Collie, Dalmatiner, Weimaran och Labrador. Hon är född den 19 april 2010 och är därför ca 2,5 år idag. Hon lider av separationsångest och det har varit en jobbig resa att hela tiden lyckas hitta lösningar för henne, men det har det varit värt för hon är min lilla älskling som jag verkligen älskar mest av allt. Och utan henne vet jag inte vad jag skulle göra...
 
 
Zackosom nämns ibland i bloggen, är familjens hund men bor hos pappa i Linköping. Han är blandras med 50& Alpenländische Daschbracke och 50% Basset Artésien Normand. Han är född den 15 april 2005 och är därför ca 7,5 år idag. Han har haft lite aggresitionsproblem men det märks inte idag och han är så duktig. Jag älskar honom och det är jobbigt att inte få träffa honom varje dag längre som jag alltid gjorde förut... Det gör ont i mig att inte få göra det.. Men jag älskar honom massor!
 
 
Jag älskar er mina underbara älskade hundar!
 
 
 

Under min livstid har jag haft fler djur.

När jag föddes fanns Turbo i familjen. En blandras med 50% Tax och 50% Stövare. Han blev 16 år gammal innan vi avlivade honom pga av ålder för han hade så ont i slutet. Men innan han avlivades hämtade vi hem Zacko och dom sågs i några dagar. Det gjorde att sorgen efter Turbo inte blev jättejobbig för man var tvungen att ta hand om Zacko. 
 
Vi skaffade Pepsi när jag gick på dagis eller nått sånt. Han var en gråvit underlat. Vi avlivade honom efter några år pga av en hjärnskada som gjorde att han flera gånger om dagen ramlade ner i buren, för han kunde inte sitta på pinnen utan att ramla.. 
 
Under tiden vi hade Pepsi skaffade vi Loranga, en gröngul underlat. Henne skaffade vi för att Pepsi skulle få sällskap men dom gick inte ihop så hon fick bo i en egen bur. Loranga sålde vi innan vi flyttade till mindre pga av att buren inte fick plats hos oss. 
 
Loranga var så ensam i en egen bur, så då skaffade vi Sprite, en blåvit underlat. Vi hade Sprite i några år innan han fick en tumör fylld med blod på magen som bara växte och växte. Veterinären sa att vi antaglien kunde ta hem honom och låta honom dö hemma av att tumören sprack inom en vecka, eller avliva honom. Vi valde att avliva honom. 
 
När vi hade Loranga och Sprite i en bur så fick vi reda på att det fanns en nymfparakit som inte hade ett bra hem som vi bestämde oss för att rädda. Ronja döpte vi henne till och hon var grå. Henne hade vi fram till vi skulle flytta då hon fick flytta med Loranga till ett nytt hem. 
 
Det var alla husdjur jag har haft under mitt liv. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: