Eliiins Värld

Dag 6 - Min dag

Min dag började med att jag vaknade vid ungefär 5 imorse. Låg kvar tills jag skulle gå upp vid ungefär 5.45. Fixade iordning mig innan jag gick ut med Dexie en sväng. Upptäckte när jag kom ut att det regnade men orkade inte gå upp och hämta paraplyet, så gick ut. Dock ångrade jag det ganska snabbt då det började spöregna.. 
Gick till busshållsplasten efter en promenad och stod där och väntade. Kom dit lite tidigare än beräknat så hann med en tidigare buss. Åkte den och hoppade av på hållplastsen före resecentrum och gick i spöregnet till resecentrum med Dexie. Såg doggsencenterbilen och mötte två som jobbade där. Jag insåg då hur mycket jag verkligen saknar att ha praktik där.. 
 
Stod och väntade på bussen ett tag och gick sedan på den. Hoppade av ganska långt innan jag skulle för att Dexie började skaka på bussen och jag vet inte varför. Blev livrädd för visste inte om hon mådde illa och ville inte riskera att hon skulle spy.. så hoppade av och gick med henne till Johanna. Vi såg en hare påvägen och Dexie ville springa efter.. 
 
Klockan hann och bli ganska mycket så jag och Johanna tog bussen istället för att gå till skolan. Kom typ precis vid halv så det var bara att typ springa till skåpet och lämna jackan och sedan typ springa till lektionen. 
 
Började på ett grupparbete och förberedde frågor som vi skulle ta med oss när vi intervjuade en butik. 
Efter det jobbade vi med ett kapitel som handlar om säkerheten i butiken. 

Efter det hade vi lunch och jag träffade min underbara Johanna! Vi åt tillsammans och pratade.. När vi började så slutade Ellen sin lektion så vi hann prata lite med henne innan vi skiljdes åt igen. Det är så tråkigt och hemskt att inte få gå med sina underbara vänner.. 
 
Efter lunch fortsatte vi med säkerheten, sedan gick vi till Statoil och intervjuade dom om varornas väg till butiken. Det gick snabbt och därefter fick vi sluta. 
 
Tog bussen hem och kollade på kalla fakta avsnitten om parkenzoo. Somnade därefter och sov ett tag. När jag vaknade kollade jag på tvn lite och sedan lagade jag spagetti. Diskade och städade lite undertiden det kokade. 
Åt och nu sitter jag och bloggar och chattar med Johanna på msn och kollar halvt på tvn. 
 
 
Och säger bara en sak.. den som läste allting borde seriöst få diplom, för detta var väl det mest ointressanta inlägg jag någonsin skrivit. Skrev verkligen små detaljer.. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: