Eliiins Värld

Dagen

Dagen började med en långpromenad med Dexie och mamma. Där tränade jag kontakt och att hoppa över grenar och bänkar, gå slalom och leta efter godis bland löven. En härlig morgonpromenad med en underbar hund!
Och det är så kul att se alla reaktioner man möts av när man har en hund som går fot bredvid en med ögonkontakt. Många ler och vänder sig om och man ser hur en del pekar på henne och ler. 
Och då blir mammahjärtat i mig stolt!
Jag är så stolt över världens bästa Dexie och jag älskar henne mest av allt!
 
 
Sedan gick vi in och Dexie låg och sov så gulligt i min säng. Jag kollade på serie på datorn i sängen och gosade med världens bästa hund! 
Sedan gick jag, mamma o Dexie till stan för att hämta ut min medicin på apoteket. Tränade Dexie lite på torget under tiden mamma var inne på apoteket för att Dexie inte skulle pipa massor och där fick jag massa leenden från människor. Då blev jag såklart ännu stoltare över Dexie!
Sedan gick vi hem igen. Började baka en kladdkaka och så lagade vi mat. Blev en nyttig middag idag med kycklingfilé med keso och grönsaker.
Det var jättegott!
 
Till efterrätt blev det såklart kladdkakan. Efter det åkte gick vi ut till bilen och åkte hem till pappa för att lämna Dexie eftersom mamma ska jobba imorgon och jag ska till skolan, så Dexie kan inte vara ensam här. 
Så nu sitter jag här i min säng utan Dexie, och det är så tomt.. Och hon såg så ledsen ut när vi åkte utan henne.. Min bebis, snart ses vi igen! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: